مجله خبری اوج کده را دنبال کنید ...

تخلیه باتری انگلی چیست؟

تخلیه باتری انگلی چیست؟باتری داخل یک وسیله نقلیه برق مورد نیاز برای تامین انرژی طیفی از اجزا از جمله استارت را تامین می کند. با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی مورد نیاز برای راه اندازی یک خودرو کار می کند.

علائم فرسودگی باتری

مانند هر قطعه دیگر خودرو، باتری‌ها چیزی هستند که به مرور زمان فرسوده می‌شوند – گاهی اوقات اگر به طور تصادفی چراغ‌ها را یک شبه روشن بگذارید سریع‌تر!

تخلیه باتری انگلی چیست؟

در برخی موارد، ممکن است چیزی را تجربه کنید که به عنوان کشش انگلی شناخته می شود، همچنین به عنوان تخلیه باتری انگلی شناخته می شود، زمانی که تخلیه مداوم و غیرعادی نیرو حتی پس از خاموش شدن موتور رخ می دهد.

پیاده‌روی به سمت خودروی خود و آماده راه‌اندازی آن فقط با صدای کلیک می‌تواند ناامیدکننده باشد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد تخلیه باتری انگلی و نحوه مقابله با آن بیشتر بدانید.

علل تخلیه انگلی باتری

هنگامی که وسیله نقلیه خود را خاموش می کنید، جریان تولید شده توسط باتری خودرو همچنان کشیده می شود و برای تامین انرژی طیفی از لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی استفاده می شود. اینها می توانند از رایانه موتور شما گرفته تا سیستم هشدار یا ساعت داخلی را شامل شوند.

در حالی که تخلیه بیش از حد باتری انگلی یک مشکل در نظر گرفته می شود، اکثر وسایل نقلیه حاوی مقدار “عادی” تخلیه باتری هستند. به طور معمول، مقدار نرمال کشش انگلی بین 50 تا 85 میلی آمپر در خودروهای جدیدتر و کمتر از 50 میلی آمپر برای خودروهای قدیمی است.

چندین چیز می تواند باعث تخلیه باتری انگلی مشکل ساز شود، از جمله اتصال کوتاه یا دستگاه های الکتریکی که همچنان فعال هستند، از جمله:

  • روشنایی زیر کاپوت یا محفظه دستکش
  • چراغ های جلو
  • ماژول کامپیوتر
  • تنه

سوئیچ های رله

جدا از اینکه این مدارها و دستگاه‌ها در وضعیت روشن باقی می‌مانند، ممکن است به سادگی باتری معیوب داشته باشید، یا تخلیه بیش از حد باتری ممکن است در نتیجه دیود دینام بد باشد.

بیشتر بدانید : خوردگی ترمینال باتری چیست؟

دینام خودروهای معمولی تا شش دیود دارد که الکتریسیته از آن عبور می‌کند و از جریان متناوب (AC) به جریان مستقیم (DC) تبدیل می‌شود که باتری با آن کار می‌کند. دیود فرسوده می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در دینام شود که می تواند از شارژ شدن باتری شما جلوگیری کند.

تخلیه باتری انگلی چیست؟

علائم فرسودگی باتری

با گذشت زمان، باتری خودروی شما فرسوده می شود. این قطعه ای است که نیاز به تعویض دارد (معمولاً بعد از چند سال، بسته به تعداد دفعات رانندگی شما)، اما ممکن است در نتیجه تخلیه انگلی سریعتر اتفاق بیفتد.

باتری‌ها معمولاً علائم هشداردهنده‌ای نشان می‌دهند که در فریتز هستند – حتماً توجه کنید و اگر آنها را تجربه کردید به باتری خود نگاه کنید!

همانطور که کلید خود را در استارت می چرخانید، باتری جریانی را به استارت شما می فرستد تا وسیله نقلیه شما به حرکت درآید. اگر برای استارت زدن ماشین خود مشکل دارید و صدای کلیک یا چرخش زیاد را می شنوید، احتمالاً مشکل باتری دارید.

چراغ های جلو کم نور

ممکن است بتوانید زمانی که باتری در حال فرسوده شدن است، ماشین خود را روشن کنید، اما اگر متوجه شدید که چراغ‌های جلو کم نور یا ضعیف‌تر شده‌اند، این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که باتری شما تقریباً تمام شده است و نمی‌تواند به طور کامل قطعات الکتریکی را تامین کند.

نتیجه معکوس

خراب شدن باتری خودرو گاهی اوقات می تواند باعث جرقه های متناوب برق شود که می تواند سوخت انباشته شده در سیلندرها را مشتعل کند و باعث عواقب معکوس شود.

چراغ داشبورد، اما بدون شروع

اگر سایر قطعات الکتریکی کار می کنند اما ماشین شما روشن نمی شود، نشانه ضعیف شدن باتری می تواند آشکار باشد. ممکن است متوجه شوید که چراغ داشبورد یا رادیو شما روشن می شود، اما باتری آنقدر قوی نیست که استارت را روشن کند.

افزایش تعداد شروع های پرش

یک نشانه آشکار که باتری شما با آخرین پایه های خود کار می کند این است که مجبور هستید آن را بیشتر و بیشتر شروع کنید. اگر این کار به طور مداوم اتفاق می افتد، مهم است که یک باتری جایگزین دریافت کنید.

تست تخلیه باتری انگلی

می توانید از یک مولتی متر دیجیتال برای تعیین میزان مصرف باتری خود استفاده کنید. مولتی متر ابزاری است که به تشخیص میزان کشش و جریان الکتریکی روی قطعه کمک می کند.

بیشتر بدانید :  روغن  فرمان برقی چه کاری انجام می دهد؟

اتصال مولتی متر کاری است که باید با احتراق خاموش انجام شود. رعایت احتیاطات ایمنی و پوشیدن دستکش و عینک محافظ نیز مهم است.

در حالی که می‌توانید تعیین کنید که آیا مصرف بیش از حد از باتری وجود دارد یا خیر، تعیین دقیق اینکه این تخلیه از کجا می‌آید، فرآیند عمیق‌تری است که نیاز به بیرون کشیدن فیوزهای مختلف دارد تا ببینید چه چیزی بر روی خوانش مولتی متر تأثیر می‌گذارد.

اگر متوجه شده اید که ممکن است با تخلیه باتری انگلی مواجه شده اید، وسیله نقلیه خود را به یک تکنسین خودرو آموزش دیده ببرید. آنها می توانند منبع مشکل را پیدا کنند و در صورت لزوم قادر به تعمیر یا جایگزینی باشند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *