مجله خبری اوج کده را دنبال کنید ...

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید: 3 روش برتر

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید: 3 روش برتر

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید: 3 روش برتر :هیچ‌کس نمی‌خواهد دیگران به گوشی اندرویدی آن‌ها سر بزنند و هر برنامه تصادفی را باز کنند. با نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید و ایمن نگه داشتن گوشی خود در برابر جاسوسان آشنا شوید.

هر گوشی اندرویدی با بسیاری از برنامه های از پیش نصب شده همراه است، و با ادامه استفاده از آن، فقط در نهایت برنامه های بیشتری به آن اضافه می کنید. این برنامه ها اغلب حاوی اطلاعات شخصی و حساس در مورد شما هستند.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید: 3 روش برتر

حتی اگر تلفن خود را با رمز عبور محافظت کنید، این احتمال وجود دارد که باید به افراد خاصی مانند والدین، فرزندان، همسر و حتی خواهر و برادر کوچک‌تر خود اجازه استفاده از آن را بدهید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نیاز به به خطر انداختن حریم خصوصی خود دارید.

9 بهترین نرم افزار برای بازیابی اطلاعات اندروید

به عنوان یک کاربر اندروید، در مقایسه با کاربران آیفون، از ویژگی‌های سفارشی‌سازی بسیار بیشتری لذت می‌برید. به طور مشابه، کاربران اندروید می توانند از چندین تکنیک برای مخفی کردن برنامه ها استفاده کنند.

در این وبلاگ، برخی از روش های دستی و برنامه های شخص ثالث را مورد بحث قرار می دهیم که به شما در مخفی کردن برنامه های اندروید کمک می کند.

سناریوهایی که نیاز به مخفی کردن برنامه ها در تلفن Android دارید

وقتی نوبت به مخفی کردن یک برنامه در تلفن اندرویدی شما برای حفظ خصوصی و ایمن نگه داشتن داده ها می رسد، ممکن است کاربران دلایل مختلفی داشته باشند. در مورد پنهان کردن برنامه‌ها، ممکن است شخص به دلایل مختلفی این کار را انجام دهد.

ممکن است برخی از اعضای خانواده داشته باشید که برای حریم خصوصی شما ارزش قائل نیستند. شاید شما نمی خواهید والدینتان عکس های شما را ببینند. علاوه بر این، ممکن است برنامه هایی داشته باشید که برای کودکان شما مناسب نیستند.

کودکانی که از برنامه های اندروید استفاده می کنند

جدا از این موارد، برخی از برنامه ها می توانند حاوی اطلاعات شخصی و حساس مانند داده های مالی شخصی، اسرار تجاری یا مالکیت معنوی باشند. اگر گم شود یا دزدیده شود، نمی خواهید اینها به دست افراد اشتباه بیفتد.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، این روزها بسیاری از دستگاه های اندرویدی مملو از bloatware هستند. این برنامه ها اغلب پیدا کردن برنامه مورد نیاز را دشوار می کنند. آنها همچنین در پس زمینه اجرا می شوند و سرعت دستگاه شما را کاهش می دهند.

به این دلایل، ما اغلب نیاز داریم که برخی از برنامه های اندروید را مخفی کنیم. در بخش زیر، نگاهی به بهترین روش‌های مخفی کردن برنامه‌ها در دستگاه اندرویدی بیندازید.

برنامه های از پیش نصب شده یا سیستم را غیرفعال کنید

مهم نیست که از کدام تلفن اندرویدی استفاده می کنید، مطمئناً حاوی مجموعه ای از برنامه های سیستمی یا سایر برنامه های از پیش نصب شده است. ممکن است نیازی به استفاده از بسیاری از این برنامه ها نباشد. خوشبختانه، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند این ویژگی را برای غیرفعال کردن برنامه های از پیش نصب شده ارائه می دهند.

در حالی که این برنامه را از دستگاه اندرویدی شما حذف نمی کند، قطعا آن را از کشوی برنامه پنهان می کند و از اجرای آن در پس زمینه جلوگیری می کند.

غیرفعال کردن برنامه سیستم

برای غیرفعال کردن یک برنامه اندروید، به بخش تنظیمات دستگاه خود بروید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که روی نماد Gear که در قسمت اعلان ها قابل مشاهده است کلیک کنید. برای باز کردن لیست همه برنامه ها، برنامه ها یا برنامه ها و اعلان ها را جستجو کنید.

اکنون، برنامه های فردی را که می خواهید مخفی کنید، انتخاب کرده و باز کنید. برای غیرفعال کردن موقت آن، روی دکمه Disable ضربه بزنید. در صورت لزوم می‌توانید بعداً برنامه‌های غیرفعال شده را فعال کنید.

بسته به مدل دستگاه شما، روش ممکن است متفاوت باشد. اگر نمی‌توانید برنامه‌ای را غیرفعال کنید، ممکن است بخواهید آن را حذف کنید.

از پوشه‌های امن داخلی یا برنامه محافظت از رمز عبور استفاده کنید
اگر کاربر گوشی اندرویدی سامسونگ هستید، می‌توانید از ویژگی پوشه امن آن برای مخفی کردن برنامه‌ها از دیگران استفاده کنید. این به شما امکان می دهد برنامه های حساس و خصوصی را در یک پوشه برنامه Android محافظت شده با رمز عبور ذخیره کنید. علاوه بر رمز عبور، می‌توانید پین، الگو، پین، اثر انگشت یا عنبیه را نیز فعال کنید تا برنامه‌های موجود در این پوشه را ایمن کنید.

برخی از دستگاه‌های Android به شما امکان می‌دهند برنامه‌های جداگانه را با استفاده از یک الگو یا رمز عبور شماره قفل کنید. پس از قفل کردن یک برنامه، هر بار که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، باید رمز یا الگو را دوباره وارد کنید. بنابراین، برنامه ها از دسترسی ناخواسته در امان خواهند بود.

استفاده از برنامه های شخص ثالث برای پنهان کردن برنامه های ناخواسته
ممکن است این روش ها برای سناریوهای خود مفید نباشند، یا این تکنیک ها در دستگاه شما در دسترس نیستند. جدا از روش های فوق، می توانید از یکی از برنامه های زیر نیز استفاده کنید:

Nova Launcher Prime

به جای استفاده از برنامه لانچر پیش فرض گوشی اندرویدی خود، می توانید از Nova Launcher Prime استفاده کنید که یک لانچر سفارشی شده برای اندروید است. علاوه بر داشتن سایر ویژگی های ضروری و پیشرفته یک لانچر، دارای ویژگی پنهان کردن برنامه های غیر ضروری و حساس است.

بدون حذف نصب هیچ برنامه ای از تلفن اندرویدی خود، می توانید آنها را از کشوی برنامه منتقل کرده و پنهان نگه دارید. Nova Settings را باز کنید و گزینه App & widget drawers را انتخاب کنید. سپس، روی Hide apps ضربه بزنید و تمام برنامه هایی را که می خواهید مخفی کنید از کشوی برنامه اندروید انتخاب کنید.

App Hider

App Hider برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که از Google Play دانلود می‌کنید، از جمله Facebook Messenger، WhatsApp، Telegram و Instagram پنهان کنید.

این برنامه همچنین به عنوان یک برنامه کلونر کار می کند
کلاه به شما امکان می دهد از یک دستگاه به چندین حساب دسترسی داشته باشید. می توانید به راحتی برنامه اصلی را از دستگاه خود حذف کنید و از نسخه شبیه سازی شده از داخل این برنامه استفاده کنید.

این برنامه به عنوان یک ماشین حساب برای همه قابل مشاهده خواهد بود و مانند یک برنامه واقعی عمل می کند. پس از وارد کردن رمز عبور مناسب در ماشین حساب، صفحه اصلی App Hider ظاهر می شود.

App Hider توسط 2 Face Studio

اگر می خواهید برنامه های خاصی را از چشمان کنجکاو خانواده یا دوستان خود دور نگه دارید، از App Hider: Hide Apps استفاده کنید. این برنامه فضایی مخفی را در اختیار شما قرار می دهد تا برنامه های خود را با شبیه سازی ایمن کنید. پس از کلون شدن برنامه ها، برنامه های اصلی را از گوشی پاک کنید و فقط از نسخه شبیه سازی شده استفاده کنید.

علاوه بر این، این نماد برنامه و رابط کاربری شبیه یک ماشین حساب است، بنابراین هیچ کس گمان نمی کند که این مکان جایی است که شما برخی از برنامه ها را مخفی می کنید.

App Hider توسط Smart Store

App Hider: Hide Apps App Hider یک برنامه اندرویدی است که به شما کمک می کند برنامه ها، بازی های ویدیویی، عکس ها و ویدیوها را مخفی کنید. این به شما امکان می دهد با استتار برنامه ها و پنهان کردن آنها با رمز عبور، حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

پس از نصب برنامه، باید برنامه هایی را که می خواهید مخفی کنید وارد آن کنید و سپس، برنامه های اصلی را از دستگاه حذف کنید. اکنون، می‌توانید برنامه‌های مخفی را از App Hider اجرا کنید و هیچ کس دیگری نمی‌تواند آن برنامه‌ها را از کشوی App شما مشاهده کند. از رمزهای عبور، الگوها و قفل اثر انگشت پشتیبانی می کند.

پنهان کردن برنامه‌ها در اندروید اغلب برای جلوگیری از دسترسی کودکان یا افراد دیگر به آن‌ها به یک ضرورت تبدیل می‌شود. ما چند روش برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید فهرست کرده ایم.

10 بهترین ابزار توسعه و تست API

اگر تلفن شما از پنهان کردن دستی برنامه پشتیبانی نمی کند، همیشه می توانید برای نتایج دلخواه به سراغ برنامه های شخص ثالث ذکر شده در اینجا بروید.

در حالی که از گوشی هوشمند خود در برابر جاسوسی دستی محافظت می کنید، ممکن است از برنامه های امنیتی نیز برای محافظت از آن در برابر جاسوس افزارها، بدافزارها و ردیاب های داده شخص ثالث استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *