مجله خبری اوج کده را دنبال کنید ...

هاست اشتراکی چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

امین پناهی زاده

امین پناهی زاده

متاهل و عاشق همسرم ورزشکار و مدیر باشگاه بدنسازی مستر المپیا کوهدشت

اگر به دنبال میزبانی وب سایت هستید، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. شما می توانید یک سرور کامل اجاره کنید – یک پیشنهاد گران قیمت – یا شاید از میزبانی مشترک برای پرداخت هزینه ها استفاده کنید. بیایید نگاهی به میزبانی اشتراکی و نحوه عملکرد آن بیندازیم.

اینترنت و سرورها

اینترنت روی سرورها اجرا می شود، رایانه های قدرتمندی که می توانند انواع کارها را انجام دهند. برخی از اتصالات مسیر – یا در مورد سرورهای VPN، آنها را تغییر مسیر دهید – در حالی که برخی دیگر فایل ها را ذخیره و بازیابی می کنند. این نوع از سرورها میزبان وب‌سایت‌ها هستند، که در واقع فقط یک دسته کامل از فایل‌ها هستند که به شیوه‌ای مفید و زیبایی‌شناختی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

هاست

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت شخصی خود را میزبانی کنید، شاید فقط به عنوان یک کارت تلفن شخصی یا برای به نمایش گذاشتن مجموعه کارت‌های بیسبال خود به دنیا، باید راهی برای میزبانی آن پیدا کنید. شما در اینجا چندین گزینه دارید، از جمله تغییر کاربری یک کامپیوتر قدیمی برای تبدیل آن به سرور. اما، برای اکثر مردم، بیشتر اوقات، اجاره فضای سرور منطقی است.

توجه داشته باشید که ما گفتیم “فضای سرور”، نه فقط “سرور”. اگر می‌خواهید یک سرور کامل را اجاره کنید – یا حتی بدتر از آن، بخرید، این یک پیشنهاد گران قیمت است. نه تنها باید هزینه سخت افزار را بپردازید، بلکه هزینه های برق، خنک کننده و اتصال اینترنت سرور را نیز متحمل خواهید شد.

علاوه بر این، این ماشین ها می توانند هزاران (اگر نه بیشتر) بازدید کننده را به طور همزمان اداره کنند. به همان اندازه که کارت های بیسبال یا رزومه شخصی شما جذاب هستند، نمی توانند تعداد زیادی از افراد را جذب کنند. دریافت سرور شخصی خود مانند اجاره استادیوم یانکی برای یک بازی لیگ کوچک است. خرج کردن روی صندلی های خالی پول زیادی است.

نحوه عملکرد هاست اشتراکی

در عوض، ارائه دهندگان میزبانی، شرکت هایی که سرورهای وب را اجاره می کنند، یک سرور را می گیرند و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنند. سپس مشتریان مختلف می توانند یکی از این قطعات را به جای کل آن اجاره کنند. این یک راه عالی برای شرکت ها یا افراد کوچکتر است تا وب سایت های خود را با نرخ مناسب میزبانی کنند.

این جذابیت اصلی میزبانی مشترک است: ارزان است. ما شاهد برنامه‌های یک دلاری در ماه برای سایت‌های کوچک بوده‌ایم، و حتی سایت‌های متوسط ​​می‌توانند انتظار داشته باشند که کمتر از 100 دلار در سال پرداخت کنند. برای هرکسی که می خواهد کوچک شروع کند عالی است. هنگامی که بزرگتر شدید، ممکن است بخواهید به راه حل دیگری بروید.

این به این دلیل است که هاست اشتراکی دارای معایبی است. اولین و مهم‌ترین مورد این است که همه کسانی که از یک سرور اشتراکی استفاده می‌کنند – و می‌تواند صدها نفر باشند – از یک زیرساخت استفاده می‌کنند. بنابراین، اگر سایت دیگری به طور ناگهانی شاهد افزایش شدید ترافیک باشد، این احتمال وجود دارد که عملکرد سایت شما آسیب ببیند.

به آن به عنوان یک کیک فکر کنید: خوردن یک کیک کامل احتمالا شما را بیمار می کند، بنابراین آن را با سه دوست خود به اشتراک بگذارید. اگر معلوم شود که یکی از این سه فرد پرخور است که بیشتر از سهم خود می خورد، بقیه شما در نهایت کمتر از آنچه دوست داشتید کیک خواهید داشت.

اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب مناسب، پهنای باند کاربران را در صورت استفاده بیش از حد یا حتی انتقال یک سایت شلوغ به یک سرور متفاوت و کمتر شلوغ محدود می کنند، اما این خطر وجود دارد. این فقط زمان بارگذاری و پهنای باند نیست که آسیب می بیند. برخی نگرانی های امنیتی نیز وجود دارد

امنیت هاست اشتراکی

 

هاست اشتراکی

 

وقتی از هاست اشتراکی استفاده می کنید، تمام منابع یک سرور واحد را به اشتراک می گذارید. به این ترتیب، منطقی است که اگر یک سایت مورد حمله قرار گیرد، شما نیز گرما را احساس خواهید کرد. مهم‌ترین تهدیدها حملات DDoS هستند که سرور سایت را با درخواست‌ها غرق می‌کنند و آن را قفل می‌کنند. اگر سروری را با سایتی به اشتراک می گذارید که از حمله DDoS رنج می برد، احتمالاً سایت شما نیز از کار می افتد.

مسئله دیگر هر حمله ای است که بر درج اطلاعات در فهرست اصلی سایت تمرکز می کند، مانند تزریق SQL. اگر “همسایه” شما در سمت دریافت چنین حمله ای قرار دارد، به احتمال زیاد فایل های شما نیز به خطر می افتد.

 

هاست در مقابل VPS

انصافاً، ارائه دهندگان میزبانی وب تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این نوع حوادث ناگوار انجام می دهند، اما هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد. اگر در مورد این خطرات نگران هستید اما هنوز در موقعیتی نیستید که برای کل سرور ایجاد شود، می توانید از یک سرور خصوصی مجازی یا VPS استفاده کنید.

در حالی که شما هنوز فقط در بخشی از یک سرور مانند میزبانی مشترک زندگی می کنید، هر سرور به جای آن به تعدادی سرور مجازی کوچکتر و مجزا تقسیم می شود. این اساساً زیرساخت را تقسیم می کند، به این معنی که شما منابع را به اشتراک نمی گذارید.

نقطه ضعف استفاده از VPS این است که برای راه اندازی به تخصص بیشتری نیاز دارند و می توانند کمی گران تر باشند. به طور کلی، اگر یک سایت کوچک را با بند کفش اداره می کنید و دانش زیادی ندارید، میزبانی مشترک راه حلی است، حداقل برای افرادی که شروع به کار می کنند.

 

 

 

 

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «هاست اشتراکی چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟»

  1. بازتاب: آموزش نویسندگی و تولید محتوا سایت | تک تیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *