مجله خبری اوج کده را دنبال کنید ...

ورودی هوای سرد چیست؟

ورودی هوای سرد چیست؟این پست ممکن است حاوی لینک های وابسته باشد. این بدان معنی است که ما ممکن است کمیسیون کمی برای خریدهای واجد شرایط بدون هزینه برای شما دریافت کنیم.

یکی از اولین چیزهایی که بسیاری از علاقه مندان به خودرو هنگام خرید خودروی جدید ارتقا می دهند، سیستم ورودی است. دلیل آن بسیار ساده است، نصب آنها آسان است، به طور گسترده در دسترس هستند، و کمی عملکرد را افزایش می دهند.

اما واقعاً از ورود هوای سرد چه انتظاری می توان داشت؟ چطورکار می کنند؟ و آیا آنها واقعا ارزش پول را دارند؟

ما در اینجا به تمام این سوالات و موارد دیگر برای شما پاسخ خواهیم داد.

ورودی هوای سرد چیست؟

اکثر سیستم های ورودی OEM هوا را از داخل محفظه موتور گرفته و از آنجا به داخل موتور پمپ می کنند. در حالی که این کار باعث می شود موتور شما کار کند، هوای سردتر اکسیژن بیشتری دارد که بهتر می سوزد.

ورودی های هوای سرد هوا را از بیرون محفظه موتور گرفته و به داخل موتور پمپ می کنند. هوای سردتر بهتر می سوزد و عملکرد را بهبود می بخشد.

نه تنها این، بلکه بسیاری از سیستم‌های ورودی هوای سرد، میزان هوایی را که سیستم ورودی می‌تواند وارد کند، افزایش می‌دهد و توانایی کشیدن هوای بیشتر به داخل موتور نیز به بهبود عملکرد کمک می‌کند.

ورودی هوای سرد در مقابل ورودی کوتاه رام

مصرف رم کوتاه
مصرف رم کوتاه

هم ورودی‌های هوای سرد و هم ورودی‌های رم کوتاه همه در مورد بهبود عملکرد وسیله نقلیه شما هستند، اما آنها به روش‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. سیستم های ورودی رم کوتاه هوای سردتر را از بیرون موتور به داخل نمی کشند، در عوض به سادگی کل سیستم ورودی را کوتاه می کنند.

کوتاه کردن مکش میزان محدودیت در سیستم را کاهش می دهد که باعث می شود هوای بیشتری سریعتر به موتور برسد.

در حالی که ورودی‌های رم کوتاه مطمئناً به بهبود عملکرد کمک می‌کنند، معمولاً در دورهای بالاتر نتایج بهتری دارند و با گرم شدن موتور، متوجه افت عملکرد خواهید شد.

ورودی هوای سرد باز در مقابل بسته

اگر از سیستم ورودی هوای سرد استفاده می کنید، دو نوع مختلف برای انتخاب وجود دارد. این گزینه‌ها ورودی‌های هوای سرد باز و بسته هستند و در مورد اینکه آیا چیزی اطراف فیلتر است یا خیر صحبت می‌شود.

ورودی های هوای سرد باز از یک فیلتر هوای باز استفاده می کنند که باعث افزایش جریان هوای ورودی به فیلتر می شود.

در همین حال، سیستم های ورودی هوای سرد بسته یک جعبه در اطراف فیلتر هوا قرار می دهند و فقط هوا را از شکاف های کوچک عبور می دهند. این باعث ایجاد محدودیت در هوا می شود، اما بقیه جعبه کمک می کند تا کل ورودی خنک تر بماند و هوای سردتر به موتور برسد.

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا ورودی هوای سرد باز یا بسته بهتر است وجود دارد، اما ما فکر می کنیم همه چیز به خواسته شما از موتور بستگی دارد.

اگر فقط به افزایش عملکرد اهمیت می دهید، از ورودی هوای سرد بسته استفاده کنید.

اگر می خواهید یک ورودی با صدای تمیزتر داشته باشید، یک ورودی هوای سرد باز راه حلی است.

مصرف هوای سرد چقدر اسب بخار می‌افزاید؟

سازندگان تمایل دارند در مورد اینکه سیستم ورودی هوای سرد آنها چه مقدار اسب بخار نیرو به شما می دهد، ادعاهای عجیب و غریبی داشته باشند. آنها این اعداد را در موقعیت های ایده آلیستی به دست می آورند که هرگز در دنیای واقعی نخواهید یافت. به همین دلیل است که توصیه می کنیم برچسب را نادیده بگیرید و در عوض به خود ورودی هوای سرد نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: 7 نکته برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد خودرو

ورودی هوای بسته مناسب می تواند بین 5 تا 10 اسب بخار به موتور شما اضافه کند، اما چیزی بین 5 تا 7.5 اسب بخار رایج ترین است. در همین حال، ورودی‌های هوای بسته معمولاً حدود 5 اسب بخار نیرو اضافه می‌کنند.

اما هر شرایطی متفاوت است، حتی در هنگام مقایسه خودروهای مدل مشابه با استفاده از سیستم CAI یکسان. دمای هوا، رطوبت، مایل ها روی خودرو، شمع ها، اکتان سوخت و هر گونه تغییر در خودرو تنها چند مورد از مواردی هستند که می توانند بر تعداد اسب بخار تأثیر بگذارند.

آیا MPG من را افزایش می دهد؟

اکتان سوخت

این یکی دیگر از زمینه‌هایی است که ادعاهای تولیدکنندگان در آن حقیقت دارد، اما سازندگان اغلب در حقیقت اغراق می‌کنند. ادعای افزایش 10 درصدی راندمان سوخت رایج است، اما تقریباً هرگز آن را نخواهید دید.

با این حال، حقیقتی وجود دارد که دریافت هوای سرد MPG شما را افزایش می دهد. فقط انتظار بهبودی در محدوده 2.5 تا 5 درصد را داشته باشید. برای اکثر موتورها، این به معنای بهبود حدود 1 یا 2 MPG است.

اگر اخیراً متوجه کاهش راندمان سوخت خودرو خود شده اید، به جای دریافت هوای سرد، این راهنما را بررسی کنید.

آیا صدای ماشین من را بیشتر می کند؟

برخی از مردم می خواهند کمی صدای اضافی از خودرویشان بیاید، و برخی دیگر نگران هستند که در صورت بلندتر شدن از بازرسی عبور نکند. خبر خوب این است که دریافت هوای سرد در واقع می تواند هر دو کار را همزمان انجام دهد.

دلیلش این است که ورودی هوای سرد صدای اگزوز را بلندتر نمی‌کند، مانند اگزوز مستقیم لوله یا صدا خفه کن، اما یک ورودی هوای سرد باز می‌تواند صدای اضافی کمی از زیر کاپوت ایجاد کند. صدا صرفاً هوای است که از طریق ورودی جدید عبور می کند.

اما به خاطر داشته باشید که این فقط برای ورودی هوای سرد باز است. ورودی هوای بسته برای صدای وسیله نقلیه شما فرقی نمی کند.

چه زمانی مصرف هوای سرد ارزشش را دارد؟

اگر تمام چیزی که به آن اهمیت می دهید این است افزایش اسب بخار یا صدای ورودی هوای سرد باز، پس گرفتن آن مشکلی ندارد و ارزش پول را دارند. فقط این را بدانید که فقط با یک ورودی هوای سرد، اعداد اسب بخار را نخواهید دید و صدای اگزوز بلندتر هم نخواهید داشت.

به طور خلاصه، مصرف هوای سرد زمانی ارزشش را دارد که بدانید دقیقاً چه چیزی را از قبل دریافت می کنید، و هنوز هم آن را می خواهید!

چه زمانی CAI هدر دادن پول است؟

تعمیر و نگهداری خودروهای هیبریدی

بله برای پریوس ورودی هوای سرد درست می کنند

مصرف هوای سرد هدر دادن پول است اگر تمام آنچه که می‌خواهید انجام دهید این است که مصرف سوخت بهتری داشته باشید. اینطور نیست که ورودی هوای سرد کمی به بهبود راندمان سوخت شما کمک نمی‌کند، اما به اندازه کافی آن را افزایش نمی‌دهد تا هزینه ورودی هوای سرد را جبران کند.

حتی اگر یک ورودی هوای سرد کم‌هزینه برای حدود 60 دلار پیدا کنید، ده‌ها هزار مایل طول می‌کشد تا هزینه را جبران کنید. و از آنجایی که این یک ورودی هوای سرد کم‌هزینه است، احتمالاً آنقدر دوام نخواهد آورد، و این همه پس‌انداز شما را در صورت نیاز به خرید هوای جدید از بین می‌برد.

در همین حال، ورودی‌های هوای سرد باکیفیت‌تر می‌تواند حدود 400 دلار هزینه داشته باشد تا هر آنچه را که نیاز دارید به دست آورید، به این معنی که ممکن است در فاصله 60000 تا 70000 مایلی در جاده صرفه‌جویی کنید، و این در صورتی است که هزینه سوخت در منطقه شما بیشتر باشد.

و با توجه به اینکه برخی از ورودی‌های هوای سرد ممکن است بین 500 تا 700 دلار هزینه داشته باشند، ممکن است نزدیک به 100000 مایل طول بکشد تا یکنواخت شود.

برخی از مارک های CAI خوب چیست؟

اگر تصمیم دارید که یک ورودی هوای سرد برای وسیله نقلیه خود داشته باشید، استفاده از برند مناسب بسیار مهم است. برند مناسب نتایجی را که می‌خواهید به شما می‌دهد، نصب را آسان‌تر می‌کند و برای مدت طولانی دوام می‌آورد. نام تجاری اشتباه می تواند شما را ناامید کند و دوباره ورودی هوای سرد را جایگزین کنید یا ورودی هوا را دوباره روشن کنید.

ما تعدادی از بهترین مارک های ورودی هوای سرد را برای شما در اینجا برجسته کرده ایم.

آیا ورودی هوای سرد می تواند آب را بمکد و باعث هیدرولوک شود؟

رانندگی در خیابان سیل زده

در حالی که نسبتاً نادر است که یک ورودی هوای سرد آب را بمکد و باعث هیدرولاک شدن موتور شود، مطمئناً ممکن است. به همین دلیل ما به شدت توصیه می کنیم که یک سوپاپ بای پس تهیه کنید که در صورت ورود آب بیش از حد به ورودی هوای سرد، از موتور شما محافظت می کند.

با این حال، باران اندک واقعاً مشکل اینجا نیست، اگر از میان یک گودال بزرگتر یا بدنه آبی عبور کنید که به سادگی نمی توانید از آن عبور کنید، ممکن است اتفاق بیفتد.

آیا نصب CAI گارانتی من را باطل می کند؟

در حالی که صحبت های زیادی در مورد برخی از قطعات پس از فروش وجود دارد که ضمانت خودرو شما را باطل می کند، این مورد در مورد وسایل نقلیه در ایالات متحده صدق نمی کند.

در ایالات متحده، تولیدکنندگان وسایل نقلیه نمی توانند وسایل نقلیه را برای خدمات گارانتی به دلیل قطعات پس از فروش برگردانند (مگر اینکه در مورد آهنگ های ECU صحبت کنید). بنابراین، حتی اگر وسیله نقلیه جدید شما هنوز تحت گارانتی است، هیچ چیز شما را از نصب ورودی هوای سرد بر روی وسیله نقلیه خود باز نمی دارد!

آیا نصب ورودی هوای سرد سخت است؟

ورودی هوای سرد باز

در مقایسه با اکثر مشاغل موجود، نصب ورودی هوای سرد تقریباً به همان اندازه آسان است. برای نصب ورودی جدید باید ورودی هوای قدیمی را بردارید، اما معمولاً این فقط چند پیچ و مهره است که همه چیز را در جای خود نگه می دارد.

چالش برانگیزترین بخش در مورد نصب یک ورودی هوای سرد جدید بر روی وسیله نقلیه شما، یافتن راهی برای نصب آن است. اگر یک کیت مخصوص وسیله نقلیه خریداری می کنید، این مشکلی نیست، اما در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد کمی خلاقیت به خرج دهید تا همه چیز مطابق میل شما باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه از خودروی خود در برابر نور خورشید محافظت کنیم؟ 12 نکته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *