مجله خبری اوج کده را دنبال کنید ...

آیا می توان از کنترلر PS4 در PS5 استفاده کنید؟

امین پناهی زاده

امین پناهی زاده

متاهل و عاشق همسرم ورزشکار و مدیر باشگاه بدنسازی مستر المپیا کوهدشت

اگر یک سونی پلی استیشن 5 و چندین دسته پلی استیشن 4 دارید، ممکن است از خود بپرسید: آیا می توانم از DualShock 4 با PS5 استفاده کنم؟ پاسخ مثبت است ما همراه باشید

DualShock 4 فقط با بازی های PS4 روی PS5 کار می کند

سونی به شما امکان می دهد یک کنترلر PS4 را با PS5 خود جفت کنید، اما فقط می توانید از آن برای اجرای بازی های PlayStation 4 به صورت محلی در خود کنسول استفاده کنید.
برای انجام بازی‌های PS5، باید از کنترلر PlayStation 5 DualSense استفاده کنید. اگر سعی کنید در غیر این صورت عمل کنید، پیامی خواهید دید که می گوید «نمی توان از کنترلر بی سیم DUALSHOCK 4 برای اجرای بازی های PS5 استفاده کرد».
سونی در سؤالات متداول Ultimate PS5 خود می‌گوید: «بازی‌های PS5 نیاز به استفاده از کنترلر بی‌سیم DualSense دارند، زیرا برای بهره‌گیری از ویژگی‌های جدید و همهجانبه آن طراحی شده‌اند.»
هر چند یک راه حل وجود دارد. اگر از Remote Play برای پخش جریانی بازی‌های PS5 خود از طریق دستگاه دیگری (مانند Apple TV) استفاده می‌کنید، می‌توانید بازی‌های PS5 را با DualShock 4 که به دستگاه پخش متصل است، بازی کنید.

نحوه جفت کردن DualShock 4 با پلی استیشن 5

ساده ترین راه برای جفت کردن کنترلر PS4 با PS5 استفاده از کابل USB است. یک کابل Micro-USB پیدا کنید و یک سر آن را به DualShock 4 و سر دیگر را به یک جک USB-A در PS5 خود وصل کنید.
دسته ps4 روی ps3
دکمه PlayStation روی DualShock 4 را یک بار فشار دهید تا روشن شود و به طور خودکار به PS5 شما متصل شود. پس از آن (تا زمانی که کنترلر شارژ کافی داشته باشد)، می توانید کابل USB را جدا کرده و به صورت بی سیم از DualShock 4 استفاده کنید.
خیلی راحت!
اگر می‌خواهید به‌جای آن DualShock 4 خود را به‌صورت بی‌سیم جفت کنید، PS5 خود را روشن کنید و به Settings > General > Bluetooth Accessories بروید (با استفاده از کنترلر PS5).
 
تنظیم ps5
سپس، DualShock 4 خود را در حالت جفت شدن قرار دهید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که کنترلر PS4 کاملاً خاموش است. سپس دکمه Share و PlayStation را در DualShock 4 فشار داده و نگه دارید تا چراغ بالای کنترلر به سرعت چشمک بزند.
استفاده از دسته ps4 روی ps5
وقتی مشاهده کردید که “DualShock 4” در لیست دستگاه های بلوتوث ظاهر می شود، آن را با کنترلر PS5 خود برجسته کنید و X را فشار دهید.
ps4 control
کنترلر PS4 شما با PS5 جفت می شود و می توانید از آن برای اجرای بازی های PS4 استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که برای بازی های PS5 باید از یک کنترلر PS5 استفاده کنید. خوش بگذره!
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *