مجله خبری اوج کده را دنبال کنید ...

نحوه حذف رمز عبور ویندوز ۱۱

امین پناهی زاده

امین پناهی زاده

متاهل و عاشق همسرم ورزشکار و مدیر باشگاه بدنسازی مستر المپیا کوهدشت

اگر نمی دانید چگونه رمز عبور خود را در ویندوز 11 حذف کنید، در اینجا ما 3 روش مختلف را برای شما گردآوری کرده ایم. در این مقاله ما به بررسی گزینه های مختلف برای دستیابی به این هدف خواهیم پرداخت و توضیحی گام به گام در مورد نحوه انجام این کار به شما ارائه می دهیم.

در واقعیت، چند راه برای حذف رمز عبور در ویندوز 11 وجود دارد. ما نحوه انجام این کار را از صفحه تنظیم حساب مایکروسافت، همچنین اگر از یک حساب محلی استفاده می‌کنید، بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این، و در آخر، نحوه خلاص شدن از شر آن را با پیکربندی Windows Hello نیز به شما آموزش خواهیم داد. در پایان این مقاله می توانید از وارد کردن رمز عبور برای دسترسی به رایانه خود اجتناب کنید.
فقط به عنوان یک سلب مسئولیت کوچک: حذف رمز عبور از ویندوز 11 یک عمل ایمن نیست و توصیه نمی شود. فقط در صورتی از شما می خواهیم که این کار را انجام دهید که 100% مطمئن باشید که تنها فردی هستید که به دستگاه خود دسترسی دارید.

نحوه حذف رمز عبور در ویندوز 11

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، چند راه برای حذف رمز عبور در ویندوز 11 وجود دارد. در نهایت، هر گزینه ای که انجام می دهید به نوع حساب و سخت افزار موجود در رایانه شما بستگی دارد. در اینجا چگونه است:

حذف رمز عبور در ویندوز 11 با حساب مایکروسافت

این مورد اول فرض می‌کند که شما یک حساب دارید که به نمایه مایکروسافت مرتبط است. از نظر فنی، حذف رمز عبور با یک حساب کاربری موجود مایکروسافت امکان پذیر نیست. برای از بین بردن آن، چاره ای جز تغییر نام کاربری آنلاین خود به محلی ندارید. چگونه می توانید آن را انجام دهید؟
ابتدا “تنظیمات” ویندوز را باز کرده و وارد بخش “حساب ها” شوید.
چگونه رمز عبور حساب خود را در ویندوز 11 حذف کنیم
در آنجا، روی “اطلاعات شما” کلیک کنید.
به پایین لیست تنظیمات بروید تا «حساب مایکروسافت» را پیدا کنید. در داخل، پیوند “به جای آن با یک حساب محلی وارد شوید” را مشاهده خواهید کرد.
تنظیمات اکانت ویندوز 11
برای ادامه روی لینک کلیک کنید.
یک پنجره پاپ آپ با پس زمینه آبی روی صفحه ظاهر می شود. این دستیار است که شما را در طول فرآیند راهنمایی می کند.
قبل از ادامه، به هشدار بالا نگاهی بیندازید.
بیایید یک مکث سریع در اینجا انجام دهیم. هنگامی که حساب مایکروسافت خود را لغو پیوند می کنید، دیگر دسترسی به برخی از خدمات، مانند همگام سازی برخی تنظیمات یا یکپارچه سازی در برنامه هایی مانند مرورگر، متوقف می شود. اگر برایتان مهم نیست که این ویژگی‌ها را نادیده بگیرید، از دکمه Next برای ادامه استفاده کنید.
برای ادامه حذف رمز عبور حساب خود از ویندوز 11، پین خود را وارد کنید
با وارد کردن پین خود، تأیید کنید که این شما هستید. همان چیزی است که برای ورود به حساب کاربری خود از صفحه قفل استفاده می کنید.
نام کاربری خود را تنظیم کنید و تمام قسمت های رمز عبور را خالی بگذارید
در قسمت متن اول یک نام کاربری وارد کنید. در بقیه فیلدها چیز دیگری ننویسید. برای این کار مهم است که فیلدهای «گذرواژه جدید»، «تأیید رمز عبور» و «راهنمایی رمز عبور» را خالی بگذارید.
برای اتمام، روی next، Sign out و پایان کلیک کنید.
از این پس، هر بار که رایانه خود را راه اندازی می کنید، حساب شما کاملاً بدون محافظت خواهد بود. به سادگی روی دکمه ورود کلیک کنید تا به پروفایل خود دسترسی پیدا کنید.

نحوه حذف رمز عبور ویندوز 11 با حساب محلی

اگر به جای داشتن یک حساب مایکروسافت متصل به رایانه خود از یک کاربر محلی استفاده می کنید، حذف رمز عبور بسیار آسان تر است. “تنظیمات کامپیوتر” را باز کنید. در «حساب‌ها»، دکمه «گزینه‌های ورود» را خواهید دید. برای مشاهده تنظیمات مرتبط بیشتر روی آن کلیک کنید.
چگونه رمز عبور حساب خود را در ویندوز 11 حذف کنیم
رمز عبور خود را در ویندوز 11 تغییر دهید تا آن را حذف کنید
از آنجایی که قصد حذف رمز عبور است، منوی کشویی را با نام “Password” باز کنید. پیامی که ظاهر می شود “You’re all setup” است، به این معنی که حساب شما دارای رمز عبور است. از دکمه “تغییر” برای دسترسی به ویزارد و در نتیجه تغییر رمز عبور استفاده کنید.
رمز عبور فعلی خود را وارد کنید
دوباره پنجره ای با پس زمینه آبی خواهید دید. رمز عبور حساب فعلی خود را برای شروع وارد کنید. این مرحله اجباری است، بنابراین حذف رمز عبور در ویندوز 11 تنها در صورتی امکان پذیر است که رمز عبور فعلی خود را بدانید. در غیر این صورت ابتدا رمز عبور خود را بازیابی کنید و سپس مراحل این مقاله را ادامه دهید.
تمام رمزهای عبور حساب ویندوز 11 را خالی بگذارید
در مرحله بعد فیلدهایی را که در صفحه مشاهده می کنید خالی بگذارید. برای ادامه بر روی بعدی کلیک کنید. فرآیند را با دکمه Finish نهایی کنید.
آماده! حساب کاربری شما دیگر رمز عبور ندارد و می توانید به سادگی با فشار دادن دکمه ورود در صفحه قفل به آن دسترسی داشته باشید.

نحوه حذف رمز عبور در ویندوز 11 با Windows Hello

روش های ذکر شده در بالا شامل مسائل مربوط به حریم خصوصی هستند، زیرا آنها حساب و اطلاعات شخصی شما را در رایانه لو می دهند. اگر دلیلی که می خواهید رمز عبور را در ویندوز 11 حذف کنید این است که وارد کردن اطلاعات کاربری خود در هر بار ورود به یک دردسر به نظر می رسد، پس راه حلی برای این کار وجود دارد. ما در مورد Windows Hello صحبت می کنیم، فناوری که از حسگرهای بیومتریک برای باز کردن قفل رایانه استفاده می کند.
بدیهی است که برای فعال کردن این ویژگی به یک دوربین یا اثر انگشت خوان سازگار نیاز دارید. اگر این مورد شماست، باز کردن قفل بیومتریک را به صورت زیر پیکربندی کنید:
پیکربندی باز کردن قفل حسگر بیومتریک در ویندوز 11
وارد تنظیمات سیستم شوید و گزینه های Accounts را باز کنید. سپس بر روی گزینه های ورود کلیک کنید.
به دو ورودی اول در لیست پارامترها نگاه کنید. شما باید مطمئن شوید که رایانه شما از طریق وب کم دارای تشخیص چهره است. با این حال، داشتن یک خواننده اثر انگشت یکپارچه که به ما کمک می کند به حساب خود دسترسی پیدا کنیم نیز معمول است.
این پیکربندی بسیار شبیه به آنچه که ما معمولاً در دستگاه های تلفن همراه انجام می دهیم (برای تنظیم شناسه اثر انگشت خود) است.
نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که برای فعال کردن Windows Hello، باید یک پین ایجاد کنید. چرا؟ اساساً به این دلیل که دستگاه های بیومتریک به دلایل مختلف ممکن است از کار بیفتند. در این صورت، پین تنها راه برای دسترسی مجدد به رایانه شما خواهد بود.
پس از اتمام کار، رایانه را مجدداً راه اندازی کنید تا بررسی کنید که خواننده اثر انگشت (یا تشخیص چهره) به درستی کار می کند. اگرچه رمز عبور را از حساب خود حذف نکرده اید، دیگر نیازی به تایپ مجدد آن نخواهید داشت.

چرا حذف رمز عبور توصیه نمی شود؟

لپ تاپ، دسکتاپ یا تبلت شما حاوی اطلاعات زیادی درباره شماست. اگرچه ممکن است به شما این احساس را بدهد که همه چیز در رایانه شما ایمن و ایمن است، اما هر متجاوزی می تواند سابقه مرور شما، گذرواژه های ذخیره شده و اطلاعات شخصی حساس شما را در دستگاه شما ببیند. آنها حتی می توانند به ایمیل شما دسترسی داشته باشند. اینها برخی از دلایلی است که حذف رمز عبور در ویندوز 11 هرگز توصیه نمی شود. این احتمال وجود دارد که شما این گزینه را به این دلیل در نظر گرفته اید که می خواهید رایانه را به اشتراک بگذارید یا اینکه همیشه در خانه است. اما هیچ یک از این دلایل حذف رمز عبور کاربر شما در ویندوز 11 را توجیه نمی کند.
اگر به دنبال اشتراک گذاری رایانه خود هستید، برای هر شخصی که از آن استفاده می کند یک حساب کاربری اضافی ایجاد کنید. از طرف دیگر، اگر فکر می کنید رایانه شما ایمن است، همیشه خود را در بدترین حالت ممکن قرار دهید. به عنوان مثال، اگر یک لپ تاپ باشد، ممکن است آن را در یک مکان عمومی فراموش کنید. اما اگر کامپیوتر رومیزی باشد، همیشه این احتمال وجود دارد که شخصی وارد خانه شود. در تمام این شرایط، بهتر است نام کاربری خود را با یک رمز عبور قوی ایمن نگه دارید.
 

3 دیدگاه دربارهٔ «نحوه حذف رمز عبور ویندوز ۱۱»

  1. سلام من هرکاری کردم نشد رمز عبور رو پاک کنم اونجا که میگه پسورد رو وارد کنید من میزنم میگه اشتباه است ولی وقتی ویندوز روشن است میزنم ویندوز بالا میاد و باز میشود

  2. خیلی ممنون واقعا داشتم دیوونه میشدم از این مسخره بازیای ویندوز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *