مجله خبری اوج کده را دنبال کنید ...

نحوه رفع مشکل «Cannot Connect to App Store» در آیفون یا آی پد

امین پناهی زاده

امین پناهی زاده

متاهل و عاشق همسرم ورزشکار و مدیر باشگاه بدنسازی مستر المپیا کوهدشت

با بررسی وضعیت سیستم اپل شروع کنید، سپس مشکلات اتصال به اینترنت، تداخل VPN ها، تنظیمات زمان و تاریخ، خطاهای DNS، نرم افزار قدیمی یا تنظیمات شبکه را بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و از اپ استور خارج شوید.

اپ استور ایفون

آیا هنگام دانلود برنامه ها در iPhone یا iPad خود با پیغام خطای «نمی توان به اپ استور متصل شد» مواجه می شوید؟ در اینجا چند راه حل وجود دارد که اگر قادر به اتصال به اپ استور نیستید، می توانید امتحان کنید.

 

وضعیت سیستم اپل را بررسی کنید

به وب سایت وضعیت سیستم اپل بروید تا ببینید آیا خطا وجود دارد یا خیر. اگر «همه سرویس‌ها به طور عادی کار می‌کنند» را مشاهده کردید، احتمالاً مشکل اتصال در انتهای شماست.

وضعیت سیستم اپل را بررسی کنید

اگر پیامی می بینید که می گوید برخی از سرویس ها با مشکل مواجه می شوند، روی نماد “+” به علاوه کلیک کنید تا لیست کامل خدمات باز شود. اگر «App Store – Available» را می‌بینید، می‌توانید به مرحله بعدی زیر بروید. اگر اپل با اپ استور مشکل دارد، کمی به آن زمان بدهید و بعداً دوباره امتحان کنید.

اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید

احتمال زیادی وجود دارد که قبلاً این کار را انجام داده باشید، اما مشکل اتصال به App Store معمولاً به دلیل مشکل اتصال به اینترنت ایجاد می شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که دستگاه شما می تواند به اینترنت متصل شود. می توانید این کار را با تلاش برای دسترسی به یک وب سایت در Safari یا تازه کردن فید خود در یک برنامه رسانه اجتماعی انجام دهید.

اگر فکر می کنید اتصال محلی (Wi-Fi) شما مقصر است، Wi-Fi را در مرکز کنترل خاموش کنید. می توانید با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش آیفون یا آیپد خود به این مورد دسترسی داشته باشید. اگر Wi-Fi فعال باشد، نماد آبی خواهد بود.

Wi-Fi را در Control Center در آیفون خود غیرفعال کنید

مشکلات Wi-Fi می تواند به دلیل قطع موقت سرویس یا خرابی سخت افزار شبکه محلی باشد. ممکن است بخواهید روتر و مودم خود را روشن کنید(حدود ده ثانیه مودم خود را خاموش کرده و مجددا روشن کنید)

 

VPN خود را غیرفعال کنید

VPN ها مفید هستند و تقریباً مطمئناً ارزش پرداخت را دارند، اما می توانند انواع مشکلات را نیز ایجاد کنند. این می‌تواند یک مشکل موقتی با ارائه‌دهنده VPN یا سرور محلی انتخابی شما باشد، اما می‌تواند به اصطلاح فعالیت «مشکوک» باشد که اپل تصمیم گرفته است آن را مسدود کند. گاهی اوقات، ارائه دهندگان VPN که سوئیچ kill را برای غیرفعال کردن تمام ترافیک اینترنت در هنگام قطع اتصال ارائه می دهند.

ساده ترین راه برای رد کردن VPN به عنوان دلیل این است که آن را غیرفعال کنید و دوباره امتحان کنید. برای انجام این کار، برنامه ارائه دهنده VPN خود را باز کنید و اتصال را قطع کنید. همچنین می‌توانید سرورها را تغییر دهید تا ببینید آیا مشکل به دلیل پیکربندی شما ایجاد شده است یا خیر.

اتصال VPN خود را غیرفعال کنید

اپ استور را باز کنید و دوباره وصل شوید. فراموش نکنید که پس از اتمام عیب یابی VPN خود را دوباره فعال کنید!

مطمئن شوید که تاریخ و زمان به درستی تنظیم شده است

اگر تاریخ و زمان به درستی برای منطقه زمانی شما تنظیم نشده باشد، ممکن است در فروشگاه App با مشکلاتی مواجه شوید. یک راه حل آسان برای این است که تاریخ و زمان را به طور خودکار در تنظیمات > عمومی > تاریخ و زمان تنظیم کنید. کادر “تنظیم زمان و تاریخ به طور خودکار” را علامت بزنید.

زمان و تاریخ را به صورت خودکار در iPhone در تنظیمات تنظیم کنید

علاوه بر این، اجازه دادن به App Store به مکان شما در تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > خدمات موقعیت مکانی نیز ممکن است کمک کند.

آیفون یا آیپد خود را ریستارت کنید

یک راه‌اندازی مجدد سریع می‌تواند هرگونه اشکال موقتی را که ممکن است مانع از اتصال شما به اپ استور شود، برطرف کند. می‌توانید با درخواست از سیری «restart my iPhone» یا «restart my ipad» آیفون یا آی‌پد خود را مجدداً راه‌اندازی کنید که خاموش و سپس دستگاه شما روشن می‌شود.

آیفون را با استفاده از سیری ریستارت کنید

از طرف دیگر، می‌توانید دستگاه را مانند حالت عادی خاموش کنید، چند ثانیه صبر کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید. با نحوه خاموش کردن iPad و نحوه خاموش کردن آیفون آشنا شوید.

 

سعی کنید سرور DNS خود را تغییر دهید

اگر همه چیز شکست خورد، ممکن است ارزش امتحان برخی از گزینه‌های عیب‌یابی ماجراجویانه‌تر را داشته باشد. DNS مخفف Domain Name System است و برای پر کردن شکاف بین نام‌های دامنه و آدرس‌های IP آنها استفاده می‌شود. مشکلات مربوط به سرور DNS انتخابی شما می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در اتصال به سرویس ها از جمله فروشگاه App شود.

سرور DNS خود را به صورت دستی در آیفون تنظیم کنید

سعی کنید تنظیمات سرور DNS را در iPhone یا iPad خود به یکی از گزینه‌های شخص ثالث پیشنهادی ما در زیر Settings > Wi-Fi > [Your Network] > Configure DNS تغییر دهید. گزینه‌هایی مانند quad9، Cloudflare و OpenDNS ممکن است سریع‌تر، ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر از سرور DNS ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی شما (که به‌طور پیش‌فرض از آن استفاده می‌کنید) باشند.

مطالب مرتبط:

نحوه باز کردن فایل های فشرده در آیفون و آیپد

نحوه رفع مشکل کم شدن ناگهانی باتری ایفون

نحوه یافتن فایل های دانلود شده در آیفون یا آیپد

 

نرم افزار دستگاه خود را به روز کنید

به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون یا آی‌پد شما ممکن است ارزش یک بار دیدن را داشته باشد، به‌خصوص در دستگاه‌های قدیمی‌تری که از نرم‌افزار قدیمی استفاده می‌کنند. می توانید این کار را با مراجعه به Settings > General > Software Update، دانلود هر گونه به روز رسانی معلق و نصب آنها انجام دهید.

یک به‌روزرسانی معلق iOS را روی آیفون نصب کنید

دستگاه‌های قدیمی‌تر حتی اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS یا iPadOS استفاده می‌کنند، باید بتوانند به اپ استور دسترسی داشته باشند. بزرگترین مانعی که هنگام اجرای نرم افزارهای قدیمی با آن مواجه خواهید شد، سازگاری با برنامه هایی است که به نسخه های بعدی سیستم عامل شما بستگی دارد.

از سیستم خارج شوید سپس دوباره وارد شوید

اگرچه مشکل اپ استور احتمالاً یک مشکل اتصال است، خروج از سیستم و سپس ورود مجدد نیز ارزش یک بار دیدن را دارد. می‌توانید این کار را در تنظیمات > [نام شما] > رسانه و خریدها با ضربه زدن روی دکمه «خروج» انجام دهید. با این کار از اپ استور خارج می‌شوید در حالی که Apple ID اصلی خود را وارد سیستم می‌کنید.

در آیفون خود از اپ استور خارج شوید

سپس می توانید با استفاده از همان منو وارد شوید و سعی کنید دوباره به اپ استور دسترسی پیدا کنید. یک مانور شدیدتر که ممکن است بخواهید امتحان کنید این است که از تمام Apple ID خود در زیر تنظیمات > [نام شما] خارج شوید، اگرچه این شامل همگام سازی مجدد مواردی مانند مخاطبین و Keychain با iCloud است.

بازنشانی تنظیمات شبکه را در نظر بگیرید

اگر همه چیز را امتحان کرده اید و همچنان پیام «نمی توان به اپ استور متصل شود» را دریافت می کنید، تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید. با انجام این کار تنظیماتی مانند تنظیمات DNS و پروکسی به پیش‌فرض‌های کارخانه بازیابی می‌شوند و همچنین تمام اعتبارنامه‌های Wi-Fi ذخیره شده خود را برای هر شبکه بی‌سیمی که به دستگاه خود اضافه کرده‌اید از دست خواهید داد.

اگر مطمئن هستید که می‌خواهید این کار را انجام دهید، به Settings > General > Transfer or Reset iPhone/iPad > Reset بروید و «Reset Network Settings» را از لیست گزینه‌های ظاهر شده انتخاب کنید. انتخاب خود را تایید کنید و منتظر بمانید تا ریست کامل شود.

تنظیمات شبکه خود را در آیفون بازنشانی کنید

اولین کاری که احتمالاً می خواهید انجام دهید این است که به تنظیمات > Wi-Fi بروید و به شبکه بی سیم محلی خود متصل شوید. سپس می توانید دوباره به اپ استور متصل شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *