مجله خبری اوج کده را دنبال کنید ...

معرفی 12 جاذبه در استان لرستان

معرفی 12 جاذبه در استان لرستان :خرم آباد یکی از زیباترین شهرهای ایران است که دیدنی ها و جاذبه های فراوانی دارد. از آبشارهای دیدنی و دیدنی های تاریخی هیجان انگیز می توانید در کنار دریاچه قدم بزنید و در کنار آن استراحت کنید. اگر زائر هستید می توانید به زیارت حرم بروید. شهر خرم آباد مکانی است که همه این جاذبه ها در کنار هم قرار گرفته اند.

معرفی 12 جاذبه در استان لرستان

استان لرستان و شهرستان خرم آباد مکان های دیدنی زیادی دارد که تیم تراویتال قصد دارد در این مطلب به طور مختصر برخی از این جاذبه های استان لرستان را برای شما شرح دهد.

سفری به شهر زیبای الیگودرز در استان لرستان

قلعه فلک الافلاک

قلعه فلک الافلاک

در واقع می توان قلعه فلک الافلاک را به عنوان نماد شهر خرم آباد و یکی از معروف ترین جاذبه های استان لرستان معرفی کرد، قلعه ای که از گوشه و کنار شهر می توانید آن را ببینید. فلک الافلاک یکی از بازمانده های دوره ساسانی است و پس از دوره ساسانی حکومت های مختلفی را به خود دیده است. این قلعه که به نام های دوازده برج و قلعه شاپور نیز معروف است بر روی تپه ای قرار دارد که هم مشرف به خرم آباد و هم به رودخانه است. همچنین پادشاهان زمانی به این قلعه رفته و عمدتاً از آن برای اهداف نظامی استفاده می کردند. این قلعه شامل جاذبه های مختلف از جمله موزه مردم شناسی است.

آدرس: خرم آباد، خیابان امام خمینی

دریاچه کیو، یکی از زیباترین جاذبه های لرستان

دریاچه کیو، یکی از زیباترین جاذبه های لرستان

این دریاچه در شمال غربی خرم آباد قرار دارد. می توان گفت دریاچه کیو پس از قلعه فلک الافلاک یکی از پربازدیدترین جاذبه های استان لرستان است و نمادی از سرزندگی این شهر است. دریاچه کیو از فواره مخمل در کوه ها و فواره های کف دریاچه تامین می شود. Keeyow در لری به معنی تیره و خاکستری است و دلیل انتخاب این نام به دلیل وجود گونه های گیاهی در کف دریاچه است که باعث می شود دریاچه در هنگام پر آب شدن به آبی تیره تبدیل شود. در بهار و اوایل تابستان این دریاچه مکانی عالی برای قایق سواری و ورزش های آبی است، اگرچه آب بیشتری نیز دارد.

بیشتر بخوانید:  جزایر شگفت انگیز خلیج فارس: قشم، هرمز و هنگام

آدرس دریاچه کیوو: غرب شمال خرم آباد

بام لرستان جاذبه ای برای جوانان

بام لرستان جاذبه ای برای جوانان

بام لرستان یکی دیگر از جاذبه های استان لرستان است که به خصوص شب ها می توانید به آنجا بروید. جایی که می توان از ارتفاعات نور خانه ها و بزرگراه های شهر را تماشا کرد و از سکوت شب لذت برد. پشت بام لرستان که قرار است به بزرگترین مجموعه تفریحی غرب کشور تبدیل شود دارای رصدخانه ای به نام کاسین نیز می باشد و همچنین دارای آب و هوای بسیار مطبوع و لطیفی است. علیرغم اینکه برای رسیدن به آنجا باید از یک جاده شیب دار عبور کنید، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آدرس بام لرستان: خرم آباد شرقی، خیابان شریعتی، بالاتر از کوه مدبه

آبشار نوژیان یکی از دیدنی های لرستان

آبشار نوژیان یکی از دیدنی های لرستان

همه می دانیم که لرستان به سرزمین آبشارهای ایران معروف است و آبشار نوژیان بلندترین آبشار این استان است. به طوری که وقتی از بالا به آن نگاه می کنید، ممکن است دچار سرگیجه شوید. این آبشار در روستای نوژیان و در فاصله 38 کیلومتری خرم آباد و جنوب شرقی جاده اصلی واقع شده و 95 متر ارتفاع دارد. این آبشار از فواره های بالا تامین می شود و چشمه نسبت به زمان های دیگر آب بیشتری دارد. همچنین وجود گیاهان دارویی در اطراف آن انگیزه دیگری برای بازدید از این آبشار دیدنی است.

آدرس: کیلومتر 14 جاده اصلی خرم آباد بعد از کلانتری

آبشار گاریت

آبشار گاریت

یکی از زیباترین، دلنشین ترین و سرسبزترین نقاط لرستان آبشار گاریت است که در 50 کیلومتری خرم آباد و 30 کیلومتر بعد از راه آهن سپید دشت قرار دارد. آبشاری که در میان انبوه درختان زالزالک و موی بلوط غوطه ور است و ارتفاع آن 15 متر است. نه آنقدر طولانی است که سرگیجه می گیرید و نه آنقدر کوتاه که نتوانید آن را آبشار بنامید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای سفر به خوزستان

آدرس آبشار گاریت: کیلومتر 15 جاده خرم آباد

دریاچه گهر

دریاچه گهر

حتما نام دریاچه گهر دورود را شنیده اید، این شهر در 85 کیلومتری خرم آباد قرار دارد و مکان های دیدنی زیادی مانند دریاچه گهر دارد. این جاذبه دوست داشتنی در 35 کیلومتری شهرستان دورود واقع شده است. دریاچه ای که به دلیل قرار گرفتن در میان کوه های اشترانکوه به آن اشترانکوه نیز می گویند، دارای آبی خنک و زلال است و جنگلی بزرگ در اطراف آن قرار دارد. پس از ۴۰ دقیقه پیاده روی به دومین دریاچه گهر می رسید که عمق دریاچه کم است و ماهی های آن نمایان است.

آدرس دریاچه گهر: قسمت جنوبی شهرستان دورود

آبشار بیشه در لرستان

معرفی 12 جاذبه در استان لرستان

آبشار بیشه در مسیر راه آهن خوزستان به تهران در شهرستان دورود قرار دارد. آبشار 48 متری به دلیل قرار گرفتن در میان جنگل‌های بلوط، روستای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن که دارای فواره‌های فراوان است، یکی از زیباترین تصاویر و مناظر طبیعت را پیش روی شما قرار می‌دهد. در قسمت پایین این آبشار نهری با آب خنک وجود دارد که امکانات زیادی برای گردشگران وجود دارد. جاده خرم آباد همیشه یکی از زیباترین جاده های ایران است.

بیشه  کجاست

آدرس rfall: کیلومتر 65 جاده خرم آباد

خانه تاریخی ابو

خانه تاریخی ابو

یکی از قدیمی ترین خانه های خرم آباد خانه ابوالهول است. این خانه تاریخی از دوره قاجاریه به جای مانده و دارای حیاطی باصفا و دلنشین است و اینکه این حیاط تمیز با بنای باشکوه خانه و صدای فواره عجین شده است به شما آرامش می دهد. بنای ابوخانه در واقع متعلق به شخصی به نام شیخ ابوطالب قاضی معروف به آخوند ابو بوده و از دو قسمت تابستانی و زمستانی تشکیل شده است که پس از بازسازی به یکی از پربازدیدترین جاذبه های استان لرستان تبدیل شده است.

آدرس خانه تاریخی ابواب: انتهای بن بست فلک الافلاک، خیابان امام، محله بابا طاهر خرم آباد

کوه مخمل، دیدنی ترین مکان لرستان

مخمل در زبان فارسی به معنی مخمل است و کوه مخمل به دلیل داشتن گل های مخملی به این نام معروف است و در شمال شرقی شهرستان خرم آباد واقع شده و از جاذبه های استان لرستان است. آبشار کوه مخمل که در تنگه‌ای معروف به شبیخون در پارک جنگلی قرار دارد، طبیعتی سرسبز را تا چشم کار می‌کند شکل داده است. کوه مخمل را به مکانی بکر و بسیار زیبا تبدیل کرده است.

آدرس مخمل کوهستان: خرم آباد میدان 22 بهمن انتهای خیابان ولیعصر

آبشار سفید الیگودرز

آبشار سفید الیگودرز

الیگودرز در 149 کیلومتری خرم آباد واقع شده است. یکی از زیباترین شهرهای لرستان است و آبشار سفید با طبیعت سرسبز و آب و هوای مطبوع یکی از جاذبه های استان لرستان است. در اثر برخورد آب به صخره ها، آب به حباب های سفید تبدیل می شود و به همین دلیل به آن آبشار سفید می گویند. آبشار سفیدی که در فصل بهار زیباتر از همیشه است، حدود 70 متر ارتفاع دارد و آب آن از دل یک سنگ بیرون می‌آید، خنک و شفاف است و حس طراوت و نشاط می‌دهد.

آدرس آبشار سفید: 50 کیلومتری شهر الیگودرز، استان لرستان

دشت لاله های واژگون در الیگودرز

کوه مخمل، دیدنی ترین مکان لرستان

سرزمین لاله های واژگون نام دیگر این استان دوست داشتنی است. اگر می خواهید تعداد زیادی لاله واژگون را با هم ببینید، باید الیگودرز را به مقصد برسانید. یکی از دیدنی هایی که هر بیننده ای را محو می کند دشت لاله های واژگون الیگودرز است. مساحتی به وسعت 35 کیلومتری جنوب شرقی الیگودرز را در بر می گیرد و تا دامنه های رشته کوه زاگرس امتداد دارد.

آدرس: 35 کیلومتری شرق جنوب الیگودرز، روستای دالانی

دره شیراز

دره شیراز

 

یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های استان لرستان دره شیراز (شیرز) در کوهدشت است. جایی که سکوتش و صدای آب روان آن را به منطقه ای بکر و خیال انگیز تبدیل کرده است. صخره‌های خشن با درختان بلند و دیوارهای آهکی، آبشارهای کوچک و بزرگ، انگور کوهی، انجیر و گلابی، مجسمه‌ها و یادبودهای غارها در این جاذبه دیدنی، لانه‌های پرندگان، مناره‌های سنگی و طبیعت درختان چنار و بلوط، همه از زیبایی‌های این شهر هستند. این دره و آماده پذیرایی از شما

آدرس دره شیزار: لرستان، خرم آباد، جاده اولادقباد

بیشتر بخوانید:  همدان، نگاهی به تاریخ بزرگ ایران

1 دیدگاه دربارهٔ «معرفی 12 جاذبه در استان لرستان»

  1. بازتاب: پایگاه خبری تحلیلی وهار » کجا از عشایر ایرانی دیدن کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *